Budowanie odporności
Budowanie odporności mitochondrialnie odporność, wzmacnianie odporności

Wakacje za nami. Dni stają się coraz krótsze i mniej słoneczne. Wielkimi krokami nadchodzi  jesień, a wraz z nią deszcz, zimno, wilgoć oraz …  spadek odporności.

Jesień to również czas, kiedy mitochondria są bardziej podatne na różnego rodzaju uszkodzenia spowodowane wzmożonym atakiem wolnych rodników tlenowych. Zachwianie równowagi pomiędzy wolnymi rodnikami, produkowanymi w nadmiarze, a substancjami neutralizującymi sprzyja uszkodzeniom mitochondriów.

Dlatego tak ważne jest dodatkowe  wspomaganie naszej odporności. Poniżej najważniejsze z nich:

Witamina C

Witamina C jest bardzo silnym i skutecznym antyoksydantem. Jednak, przy jej stosowaniu  należy zwrócić uwagę na to,  by nie stosować zbyt wysokich jednorazowych dawek, by nie przekroczyć tzw. progu nerkowego. Przyjęcie jednorazowo, wysokiej dawki (powyżej 100 – 150 mg) skutkuje  wydaleniem ,,nadwyżki ” witaminy C wraz z moczem. Innymi słowy, organizm przyswoi około 80 -150 mg witaminy C, a cała reszta zostanie wydalona przez nerki. Przyjmowanie jednorazowo zbyt wysokich dawek witaminy C, po prostu nie ma sensu. Chyba, że mamy w posiadaniu – witaminę c o długim uwalnianiu !

Witamina C o długim uwalnianiu  zapewnia organizmowi optymalne dawkowanie witaminy C, w równych przedziałach czasowych (aż do 8 godzin), co sprawia, że organizm traktuje ją, jak tą pozyskiwaną naturalnie z pożywienia. Polega to na tym, że dzięki specjalnej budowie tabletki, małe dawki witaminy c ( lewoskrętnej ) uwalniają się w dłuższym czasie i w małej dawce ( około 100 mg ). Dzięki takiej budowie, nie obserwuje się przekroczenia progu nerkowego.

Witamina D3

Stymulowanie odporności poprzez stosowanie witaminy D3 w odpowiedniej dawce  wzmacnia ją i „nie dopuszcza” do rozwoju infekcji. Witamina D3 wytwarzana jest naturalnie w organizmie przy udziale promieni słonecznych. Niestety, okres jesieni i zimy, kiedy cierpimy na brak  słońca sprzyja niedoborom tej bardzo, bardzo ważnej dla nas witaminy. Stosowanie odpowiedniego preparatu, naśladującego naturalnie wytwarzaną formę jest gwarancją przyswojenia przez organizm całej, potrzebnej dawki witaminy D3. Najlepiej przyswajalną formą witaminy D3 jest ta uzyskana z lanoliny. Stosując witaminę D3 warto pamiętać również o stosowaniu magnezu ( D3 aktywuje się kosztem magnezu ) oraz witaminy K2 MK7, która zagwarantuje przesyłanie wapnia do kości. I jeszcze jedna ważna rzecz. Badajmy sobie poziom witaminy D3 przynajmniej raz w roku!

Podsumowując:

Witamina C okazuje się być bardziej skuteczna w czasie infekcji, a witamina D3 nie dopuszcza do jej rozwoju. Oczywiście, nie oznacza to, że nie można stale przyjmować witaminy C, aby usprawnić odporność. Codziennie organizm jest atakowany przez wirusy i bakterie i tylko sprawnie działający układ odpornościowy może skutecznie  chronić nasz  organizm.

Probiotyki niezbędne dla sportowców?

Stres oksydacyjny, który towarzyszy nam przy wzmożonym wysiłku fizycznym, uszkadza barierę jelitową – nabłonek jelit wraz ze swoją mikroflorą i komórkami odpornościowymi. Dowiedziono, że uzupełnianie flory bakteryjnej jelit odpowiednimi probiotykami korzystnie wpływa na stan jelit oraz niwelowanie stresu oksydacyjnego.

Leksykon Zdrowia
4 4-HNE 4-HYDROKSYNONENAL 5 5-MTHF A ACESULFAM K ACETON ACETYLACJA ACETYLO-COA ADDISONA, ZESPÓŁ ADENINA ADENOZYNOTRÓJFOSFORAN ADINOPEKTYNA ADIPOCYTY ADMA AGE AKONITAZA AKROLEINA AKTYWNY OCTAN ALFA, FALE MÓZGOWE ALLOSTERYCZNY MODULATOR AMD AMID KWASU NIKOTYNOWEGO AMPK AMYLAZA ANGIOGENEZA ANGIOTENSYNA ANTYOKSYDANTY APOPTOZA ASPARTAM ATP AUTOFAGOCYTOZA ATOPOWE ZAPALENIE SKÓRY (AZS) B BABKA JAJOWATA BETA - OKSYDACJA KWASÓW TŁUSZCZOWYCH BETA, FALE MÓZGOWE BETA-BLOKERY BIAŁA TKANKA TŁUSZCZOWA BIAŁKO C-REAKTYWNE BŁONNIK POKARMOWY BRĄZOWA TKANKA TŁUSZCZOWA BRCA1 C CFS CHELATACJA CHROMOGRANINA A CIAŁA KETONOWE CISPLATYNA CK COMT CORICH CYKL COX CRP CYJANOKOBALAMINA CYKL CYTRYNIANOWY CYKL KREBSA CYKL KWASU CYTRYNOWEGO CYKL MOCZNIKOWY CYKL ORNITYNOWY CYKLAMINIAN CYKLOOKSYGENAZA PROSTAGLANDYNOWA CYP2D6 CYSTATIONINA CYTOCHROM C CYTOKINY STANU ZAPALNEGO CYTOZYNA CYTRULINA CZYNNIK INDUKOWANY HIPOKSJĄ CZYNNIK TOLERANCJI GLUKOZY CZYNNIK WZROSTU NASKÓRKA CZYNNIK WZROSTU NASKÓRKA CZYNNIK WZROSTU ŚRÓDBŁONKA NACZYNIOWEGO CHOLINA D DEHYDROGENAZA PIROGRONIANOWA DEHYDROGENAZY DEKSTRYNA DELTA, FALE MÓZGOWE DHA DIALDEHYD MALONOWY DINUKLEOTYD NIKOTYNOAMIDOADENINOWY DIOKSYGENAZA DIOKSYNY DOKSORUBICYNA DYSMUTAZA PONADTLENKOWA DYSTONIA DESATURACJA E EBV ECGF EEG ELEKTROENCEFALOGRAFIA ENDOTOKSYNA ENO ENTEROCYTY EPA EPIGENETYKA ERYTRYTOL F FAD FADH2 FENOLOWE KWASY FERMENTACJA MLECZANOWA FIBRATY FIBROMIALGIA FILOCHINON FITOSTERYNY FITOWY, KWAS FLAWONOIDY FLUPIRTYNA FMS FOSFATYDYLOSERYNA FOSFORAN-5-PIRYDOKSALU FOSFORYLACJA OKSYDACYJNA FRATAKSYNA FRUKTOZO-1,6-BIFOSFORAN FURANY FAGOCYTOZA G GABA GALAKTOZA GALENIKA GAMMA, FALE MÓZGOWE GASTRYNA GENISTEINA GLICEROLO-3-FOSFORAN GLIKOLIZA GLUKAGON GLUKOKORTYKOIDY GLUKONEOGENEZA GLUT GLUTAMINA GLUTAMINIAN GLUTATION GLUTATION ZREDUKOWANY GSH GSSG GTP GUANINA H HAPTOKORYNA HBA1C HDL HEMOGLOBINA HENLEGO, PĘTLA HIF1Α HIPOKSJA HISTONY HOLOTRANSKOBALAMINA HYDROPEROKSYLOWY, RODNIK HASHIMOTO I IGA IGE IGF-1 IGG IMMUNOGLOBULINA A IMMUNOGLOBULINA E IMMUNOGLOBULINA G INDEKS GLIKEMICZNY (IG) INDEKS INSULINOWY (FII) INHIBITORY ENZYMÓW INHIBITORY POMPY PROTONOWEJ INO INSULINA INSULINOOPORNOŚĆ INULINA INULINA K KALCYTRIOL KANCEROGEN KARBOKSYLAZA PIROGRONIANOWA KARDIOLIPINA KATECHOLO-O-METYLOTRANSFERAZA KERATYNA KETOGENEZA KINAZA KREATYNOWA KINAZA MTOR KOBALAMINA KOENZYM A KOENZYM Q10 KOFAKTOR KOMPLEKS DEHYDROGENAZY PIROGRONIANOWEJ KOZŁEK LEKARSKI KREATYNA KREATYNINA KSENOBIOTYKI KSYLITOL KUMARYNA KWAS ALFA - LINOLENOWY KWAS DOKOZAHEKSAENOWY KWAS EIKOZAPENTAENOWY KWAS GAMMA-AMINOMASŁOWY KWAS LINOLOWY KWAS LIPONOWY KWASICA KETONOWA KWASICA METABOLICZNA KWASICA MLECZANOWA KWASU MLEKOWEGO CYKL KWAS MLEKOWY KATALAZA KLASTER Ł ŁAŃCUCH ODDECHOWY L LDL LEKTYNY LEPTYNA LEPTYNOOPORNOŚĆ LIGAND LIGNANY LIKOPEN LIMONINA LINDAN LINDANY LIPAZA LIPOLIZA LIZOSOM M MALONOWY, DIALDEHYD MALTODEKSTRYNA MAŚLAN MASŁOWY, KWAS MCS MDA MDR – P MEDYCYNA MITOCHONDRIALNA METYLACJA METYLOKOBALAMINA MITOCHONDRIUM MITOFAGIA MLECZAN MRNA MRNA MTDNA MTHFR MTNO MTRNA N NAD NAD+ NADH NADPH NADTLENEK WODORU NADTLENOAZOTYN NEFRONU, PĘTLA NFKB NIACYNA NIESTEROIDOWE LEKI PRZECIWZAPALNE NIEZBĘDNE NIENASYCONE KWASY TŁUSZCZOWE NLPZ NMDA NNO O OKSYDAZA CYTOCHROMU C OKSYDOREDUKTAZY OKSYGENAZA HEMOWA 1 ORAC OROTOWY, KWAS OSTROPEST PLAMISTY OŚ HPA P PEKTYNY PEPSYNA PEPTYDY PEROKSYDAZY PET PIEPRZ METYSTYNOWY PIROFOSFORAN TIAMINY PIROGRONIAN PIRYDOKSYNA PIRYMIDYNY PLUSKWICA GRONIASTA POCHP PODSTAWNIK POJEMNOŚĆ ANTYOKSYDACYJNA ORGANIZMU POLIFENOLE POLISACHARYDY POSZARPANE CZERWONE WŁÓKNA PPI PRODUKT ZAAWANSOWANEJ GLIKACJI PROTEAZY PROTEOLIZA PRZECIWUTLENIACZE PURYNY PARESTEZJA Q QTC R REAKCJA ANAPLEROTYCZNA REPERFUZJA RESWERATROL RÓŻENIEC RYBOFLAWINA RYBOZA REAKCJA AUTOIMMUNOLOGICZNA S S-100, BIAŁKA SAPONINY SIRT3 SIRTUINY SOD SOD-1 SOD-2 SOMATOLIBERTYNA SOMATOSTATYNA SSRI STATYNY STRES NITROZACYJNY STRES OKSYDACYJNY SUKRALOZA SYLIMARYNA SZCZAWIOOCTAN SIBO Ś ŚRÓDBŁONKOWY CZYNNIK WZROSTU T T3 T4 TEOBROMINA THETA, FALE MÓZGOWE TIAMINA TLENEK AZOTU (NO) TORSADE DE POINTES TRANSKOBALAMINA I TRANSKOBALAMINA II TRIJODOTYRONINA TRÓJGLICERYDY TRYPSYNA TYMINA TYROKSYNA U U, ZAŁAMEK URACYL UTLENIONE GSH V VEGF W WIELOKSZTAŁTNY CZĘSTOKURCZ KOMOROWY WOLNE RODNIKI Z ZESPÓŁ PRZEWLEKŁEGO ZMĘCZENIA ZESPÓŁ WRAŻLIWOŚCI NA WIELORAKIE SUBSTANCJE CHEMICZNE ZWYRODNIENIE PLAMKI ŻÓŁTEJ
Reklama
Witamina C MSE matrix
Lewoskrętna witamina C o przedłużonym uwalnianiu - aż do 8 godz. 500 mg
Witamina D3 MSE
Wysoka porcja 2.000 IU - Monopreparat, mitoceutyk
Reklama
Witamina C MSE matrix
Lewoskrętna witamina C o przedłużonym uwalnianiu - aż do 8 godz. 500 mg
Witamina D3 MSE
Wysoka porcja 2.000 IU - Monopreparat, mitoceutyk
Redakcja:
mail: redakcja@mito-med.pl
Reklama:
mail: reklama@mito-med.pl
2017 © Mito Med