Krem z zielonych warzyw z dodatkiem szparagów

Przepis na zupę krem z zielonych warzyw z dodatkiem blanszowanych szparagów i pistacji.

Propozycja na kolację. Dzięki zawartości węglowodanów złożonych oraz błonnika z warzyw, zupa krem zapewni Ci błogi sen. Węglowodany złożone zjadane 3 godziny przed snem są lekkostrawne, zmniejszają poziom kortyzolu i wydłużają fazę snu REM i zmniejszają liczbę wybudzeń w nocy.

Składniki:

  • 200g zielonych warzyw (brokuł, cukinia, zielony groszek, jarmuż, zielona fasolka szparagowa) – możesz także użyć mrożonki „krem z zielonych warzyw BIO”,
  • 5 sztuk zielonych cienkich szparagów,
  • łyżeczka oliwy z oliwek,
  • 250 ml mleczka kokosowego BIO (85% ekstraktu z kokosa),
  • łyżka soku z limonki,
  • garść świeżej mięty,
  • garść pokruszonych pistacji do dekoracji,
  • naturalna przyprawa do zup bez glutaminianu sodu,
  • świeżo mielony czarny pieprz,
  • szczypta soli kłodawskiej.

Wykonanie:

Ugotuj mix warzyw w niewielkiej ilości wody około 150 ml. Dodaj przyprawę do zup, mleczko kokosowe, kilka kropli oliwy z oliwek. Gotuj przez pięć minut. Dodaj sok z limonki, świeżą miętę. Po ugotowaniu całość zblenduj na aksamitny krem. Umyj szparagi i zblanszuj je na patelni ceramicznej z dodatkiem wody i oliwy z oliwek, dodaj szczyptę soli.

Rozlej zielony krem do salaterek, udekoruj szparagami, świeżą miętą oraz pokruszonymi pistacjami.

Autor: Katarzyna Arkuszyńska