Wigilijny świąteczny barszcz – samo zdrowie

Poznaj cenne właściwości czerwonego barszczu.

Wigilijny świąteczny barszcz – samo zdrowie

MITODIETA na wynos

Witamina B2 - O tym, czy cierpisz z powodu niedoboru ryboflawiny, przekonasz się, przyjmując 50-100mg ryboflawiny przed snem. Jeżeli rano mocz będzie miał intensywny słomkowy kolor (ryboflawina zabarwia mocz na żółto), oznacza to, iż w Twój organizm dysponuje wystarczającą ilością wit. B2

W wielu rodzinach Wieczerza Wigilijna bez tradycyjnego barszczyku jest nie do pomyślenia. Barszcz na zakwasie jest nie tylko pyszny, lecz również pozytywnie wpływa na nasze zdrowie, w tym szczególnie wątrobę oraz poziom homocysteiny.

Czerwone buraczki to między innymi prawdziwe bomby betainowe. Jako donor grup metylowych, betaina współuczestniczy w rozkładzie homocysteiny w naszym organizmie i zapobiega przez to hiperhomocysteinemii, która stanowi bardzo istotny czynnik ryzyka chorób układu sercowo-naczyniowego oraz schorzeń neurodegeneracyjnych.

Jednocześnie betaina wydaje się zapobiegać niealkoholowemu stłuszczeniowemu zapaleniu wątroby oraz marskości wątroby.

Ponadto tych u osób uprawiających sport, które dodatkowo suplementowały betainę, ten związek chemiczny zmniejszał masę tłuszczową w organizmie i poprawiał  wydolność mięśni.

Dzięki zdolności obniżania poziomu prozapalnego NF-kB oraz TNF-alfa, betaina pomaga nam zwalczać przewlekłe stany zapalne oraz obniżać poziom stresu oksydacyjnego i nitrozacyjnego w organizmie.

Uwaga: ponieważ czerwone buraki uprawiane metodami konwencjonalnymi zawierają duże ilości związków azotu, zadbaj, aby wybierany przez Ciebie produkt pochodził z upraw ekologicznych. Inne roślinne źródła dużych ilości betainy to szpinak oraz kasza quinoa.