Białkowy omlet cesarski (Kaiserschmarrn)

Poznaj przepis na omlet cesarki wzbogacony o białko. Doskonała opcja na posiłek po treningu.

Ta austriacka odpowiedź na omlet zaskakuje puszystością i cudownym smakiem, a jednocześnie stanowi dobre źródło lekkostrawnego białka w połączeniu z węglowodanami, co zmienia Kaiserschamrrn w doskonały posiłek potreningowy.

Omlet możesz podawać solo, posypany cynamonem lub musem jabłkowym albo powidłami.

Składniki:

  • 3 jaja
  • odrobina soku z cytryny
  • szczypta soli
  • 100 g mąki orkiszowej
  • 200 ml mleka
  • łyżeczka ksylitolu lub brązowego cukru trzcinowego
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • garść rodzynek lub pokrojone drobno cząstki jabłka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50g odżywki białkowej (np. koncentratu serwatki), ew. możesz zastąpić odżywkę taką samą ilością mąki. 

Wykonanie:

1. Oddziel żółtka od białek. W jednej misce ubij żółtka, a w drugiej na sztywno białka z odrobiną soku z cytryny.

2. W osobnej misce wymieszaj ze sobą mąkę, proszek do pieczenia, odżywkę białkową, dolej mleko, wymieszaj trzepaczką, a następnie ostrożnie dodaj do masy żółtkowej. Starannie wymieszaj na gładkie ciasto. Następnie do masy żółtkowej ostrożnie dodaj ubite białka i delikatnie wymieszaj tylko do połączenia składników.

3. Na patelni rozgrzej olej kokosowy. Następnie wylej na nią całe ciasto na omlet, jeżeli chcesz wysyp na górę rodzynki lub cząstki jabłka.

4. Podpiecz ciasto tak długo, aż na górze pojawią się pęcherzyki powietrza, po czym łopatką do naleśników podziel ciasto na 4 części i każdą ćwiartkę przewróć na drugą stronę

5. Odczekaj minutę lub dwie, a następnie każdy z kawałków porwij widelcem. Smaż do uzyskania złotego koloru i natychmiast podawaj.

Smacznego i na zdrowie! 🙂

Autor: Sylwia Grodzicka