Naleśniki z mąki gryczanej

Jak w zdrowy i smaczny sposób wykorzystać bezglutenową mąkę gryczaną?

MITODIETA na wynos

Witamina B6 - Duże ilości witaminy B6 znajdziesz w soi, awokado, kiełkach, bananach, jajach, szpinaku, soczewicy oraz czerwonej papryce

Gryka, kasza gryczana i mąka gryczana to produkt z rodziny tzw. sirtfoods.

Co to oznacza? Sirtfoods wykazują zdolność aktywacji w naszym organizmie specjalnych enzymów acetylaz, które uruchamiaja z kolei procesy odnowy i regeneracji komórek dzięki stymulacji SIRT1. Innymi słowy: wszystko co z kaszy gryczanej dba o Twój młody wygląd i dobre samopoczucie, a przy okazji jeszcze dobrze smakuje. Same plusy! 🙂

Gryka punktuje dodatkowo bogactwem magnezu i rutyny oraz dużo niższym indeksem glikemicznym niż ryż czy pszenica. A propos tej ostatniej –  gryka, mąka gryczana & Co. nie zawierają glutenu. Jelita już skaczą z radości!

I dlatego dzisiaj zapraszamy Cię na delikatne naleśniki z mąki gryczanej. Podczas ich przygotowywania, pamiętaj o kilku zasadach, a na pewno się udadzą! 🙂

  • Przed smażeniem ciasto na naleśniki powinno „wypocząć”, najlepiej przez całą noc
  • Patelnia powinna być naprawdę dobrze rozgrzana
  • Smaż niewielkie naleśniki – w ten sposób będzie Ci je łatwiej przewrócić. Naleśniki gryczane są bardzo delikatne.

Przepis na bezglutenowa naleśniki gryczane

Potrzebujesz:

  • 1 filiżankę mąki gryczanej
  • 1 filiżankę mleka (roślinnego lub zwierzęcego, nie polecam tylko mleka ryżowego)
  • 1 filiżankę chłodnej wody
  • Sól
  • 1 duże lub 2 małe jaja
  • 1 łyżeczka mąki lnianej lub ½ łyżeczki mączki chleba świętojańskiego – zagęstnik
  • Odrobinę cukru waniliowego lub prawdziwej wanilii
  • Olej do smażenia

Wykonanie:

Na kilka godzin przed smażeniem zmiksuj starannie mąkę gryczaną z mlekiem, wodą i szczyptą soli oraz zagęstnikiem. Odstaw na blacie kuchennym, przykrywając kuchenną ściereczką.

Niedługo przed smażeniem – zmiksuj ciasto ponownie, dodaj jajko i cukier waniliowy, ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany.

Na dobrze rozgrzaną patelnię wylewaj niewielkie porcje ciasta i smaż na złoty kolor z obu stron.

Nam najlepiej smakowały z waniliowym jogurtem sojowym oraz ciemną czekoladą (wiadomo, zima i Home Office.. 🙂 )

Smacznego i na zdrowie!